fredag 13 januari 2012

Fredagen den 13-de. Olycksdag, eller?



Ja, idag var det fredagen den 13-de. En av årets Tycho Brahedagar. Här kan du läsa vad en av tidningarna skriver om olycksdagen. Peppar, peppar, men jag har inte råkat ut för nåt elände idag. Nu är klockan så mycket att jag inte oroar mej längre heller.

Dagen har varit en sån där vanlig Bara Vara Dag. Vi har ju varit ute några gånger med Baloo, så han har fått sin motion. Sen gick vi ner och handlade, medan han fick stanna hemma ensam. Det var andra gången han har varit ensam hos oss. När vi kom hem, så låg han precis innanför ytterdörren och välkomnade oss hem.
Det blev en lite äldre bild, men detta har han ju på sej, när jag går ut med honom på kvällen.

Jag har börjat handarbeta idag. Det ska bli ett broderi, men vad är hemligt, för det blir en överraskning, när det är färdigt. Jag tycker ju om att använda händerna på alla möjliga sätt. Här visar jag först en julduk, jag har broderat för många många år sen efter modell av Clara Waewer.
Så kommer det min allra största stolthet, nämligen Stockholmia även den från Clara Waewers ateljé. Den tog ett halvt år att brodera. Och det var 50 olika färger.

Dagens Citat:
Du gör fel, när du berömmer en sak
som du inte fullt förstår,
men värre när du klandrar den.
Leonardo da Vinci.
************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

11 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Nej inget hände igår, bara gott. Jag fick sittjobb o klockskrället ringde. Kallt har jag idag med -3.5 grader. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Ingen otur igår vad jag vet...
Ska bli spännande sen att få se (för du visar väl?) vad du handarbetar med.
God morgon!

Fenixmonas sa...

Du är jätteduktig med dina fina broderier! Jag är inte bra på sådant, men min mamma var det så jag har mycket vackert som mamma har gjort. kramiz

biggan sa...

så fin saker du broderat, och visst tar det tid dom olika sakerna att göra, roligt att se vad du gjort, skönt dagen gick bra för er, inget olycksaligt, kram biggan

Vicke sa...

jag hade inte otur igår, ha en fin dag nu

ansepanse sa...

vilken fin tavla du broderat :) superfin och jag gillar den blå duken också
dagen citat är superbra
ha en fin helg nu - kramar

ansepanse sa...

Sv: jag vet heller inte om det är bra att limma fast tangenterna men varför inte kanske..... nej jag vågar inte säga om det är bra eller inte¨
ha det allra bäst du också - kramar

Carina Sjölund sa...

Duktig du är på brodera :)
visst är det fantastikst roligt och underhållande :)

Puss på sötnosen vid dörren♥
Kramen goa bloggvän♥

ansepanse sa...

Sv: nu har jag pratat med en som kan lite om det där med datorer och hon tror inte att det är bra att limma fast tangenterna, hoppas att du får någon experthjälp
bamsekramar och en fin lördagskväll till dig

ansepanse sa...

Sv: vad bra :) då får du ett riktigt expertutlåtande då, berätta gärna vad han säger om det hela
kramar vännen

Maria sa...

Otroligt att du orkade sy färdigt tavlan, jätte fin. Jag har många halvfärdiga arbeten som bara ligger där, tycker de e roligare att virka.
Gott att Baloo kan vara ensam en stund för de e ju inte alltid som man kan ha dom med sig.
Önskar er en fin helg/kramen