söndag 1 januari 2012

Ett Gott Nytt År 2012 önskar jag mina läsare.


Så var det gamla året slut. 2012 kom med stormsteg. Vi satt hemma som hundvakter till Baloo och åt god mat och drack gott vitt vin till. Maten bestod av hummer, rostat bröd, räksallad och ost. Det var lättlagat och bekvämt.
Här är det jag som skålar för den sista dagen på år 2011. Den skålen tillägnar jag alla mina trogna läsare. SKÅL!!! (Bilden är lite suddig, men jag var inte det).  :-)

Vi hade ju varit lite oroliga för Baloo att han skulle bli rädd för smällare och fyrverkerier. Men så få smällare som nu har vi inte varit med om på flera år. Han låg och sov så gott på hallgolvet och brydde sej inte alls. Det var ju hans första nyår.
Vid 12-slaget såg vi Jan Malmsjö hälsa in det nya året över Tvn. Sen gick vi ut på vår balkong och tittade på fyrverkerierna. Det var inga fyrverkerier i närheten hos oss, som det brukar, så det var svårt att fästa dom på bild, trots att jag zoomade in med kameran.

Klicka på bilden nedanför, så får du se hur man firade det nya året över hela världen nästan. Det var Ruth i Virginia, som skickade mej länken. Tack för den kära Ruth!
Så idag på Nyårsdagen har vi bara slappat. Matte kom och hämtade Baloo nån gång vid 11-tiden. Jag kikade inte så noga på klockan. Hon hade ju jobbat till sent in på natten och fick ju lov att sova hur länge hon ville. Baloo var helt galen när hon kom och skällde och gick an. Det var ju, som han pratade med henne och tyckte att hon hade varit borta länge från honom.
Sen skulle vi äta "middag". Det blev krabba med rostat bröd, ost och hovmästarsås, som vi fick av Matte. Till det knäckte vi flaskan med champagne, som vi har haft stående länge. Gott men kladdigt! :-)
Så vill jag önska alla en god fortsättning på det nya året.
Dagens Citat:
Vänner är de där ovanliga människorna
som frågar dig hur det är
och sen väntar på svaret.
Okänd.
************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

13 kommentarer:

biggan sa...

härligt nyår för er med, trevligt. ett riktigt gott nytt till er nu, kramar biggan

Siita sa...

God fortsättning till dej med. Här åt vi varsin hummer igår kväll med, men vi hade inget vin så det blev varsin folköl. Idag har vi fått snö, men nu regnar det. Kramar

Margit sa...

Ser att du hade din vackra klänning på dej!!! Urtjusig!!!
Läckert gott, ni åt också!!
Ja visst kan hundar prata....det gör våra katter också, ibland...
Önskar er båda ett GOTT NYTT ÅR!!!
Kram från oss!!!!

Fenixmonas sa...

Gott för vovven att det inte blev så mycket smällande...här var det helt sanslöst mycket! Kramiz

Sand mellan tårna sa...

Här blev det ingen hummer, överskattat enligt mig, smakar torrt och träigt;) Däremot blev det färska räkor och färska havskräftor samt löjromstoast. Slank ner utan problem=)
God fortsättning och god morgon!

Nillas Trädgård sa...

Låter som ett bra nyår :-)
Skönt att vovven inte for illa av raketerna och då var det ju extra tur att de inte var så nära.
Här hade vi vänner på besök och vi åt kycklingtacos med annanaspaj till efterrätt.
Ha en riktigt god fortsättning på det nya året!!!

Maria sa...

Önskar dig de samma, Gott Nytt År. Citatet var riktigt bra. Va gott att Baloo inte brydde sig om smällarna, Kajsa e så rädd.
Ha en bra dag/kramen

Carina Sjölund sa...

Izor reagerade ganska mycket på raketerna, så han fick stanna inne!

Ha en god fortsättning
Kramen goa bloggvän♥

Nett sa...

God fortsättning på det nya året, på jobbet satt vi med Jan malsjö med och sedan blev det att se fyrverkerierna. Vilken god mat ni åt.. Kram

Veiken sa...

Vilken mysig nyår ni hade du och Sibbe.
Skaldjur är toppengott...
GOD FORTSÄTTNING på 2012 önskar jag er.
Kramar

Sussi sa...

Viken tur att han inte verkar skotträdd för det ställer till det en hel del i sånt fall. Många får droga sina hundar till nyår..

Låter som om ni hade det mysigt.

God fortsättning..

Kramisar

Ninja sa...

Här var det galet mycket raketer!

biggan sa...

god fortsättning, hoppas allt är bra hos er i dag, kramar biggan