tisdag 17 januari 2012

Bara Vara.

Idag har det varit en Bara Varadag om man undantar att jag hade tvättstugan idag förstås. Det är ju så vanligt att det får höra till samma kategori.

Bilden är lånad från nätet.
I kväll har vi sett på TV om de handikappades strapatser nere i Zambia i programmet Mot alla odds på ettan. De ska ta sej 150 mil ända till Namibia. Det var första delen av 8 som visades. 

Det är verkligen beundransvärt att man kan ta sej fram i vildmarken med alla sina handikapp. En av deltagarna har vi faktiskt träffat och det har jag beskrivit tidigare.
Han kommer från Helsingborg, eller alldeles utanför, för att vara precis och heter Leif Axelsson. I somras var han initiativtagare till en stor fotoutställning på Sundstorget. Där visades stora bilder av olika handikappade, för att visa att de är som alla vi andra.

Den utställningen blev mycket sedd och omtalad. Jag skrev om den och lite mer i inlägget  här i somras. Jag frågade Sibbe om vi skulle kunnat vara med om sådana strapatser. Jag bara undrar. Det var ju ändå allra första programmet.

Dagens Citat:
Också ett långt liv är för kort
för att man ska ägna tid åt det som varit.
Lennart Nilsson.
**************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

8 kommentarer:

agnetha sa...

Hejsan Gilla!
Jag tittar in till dig på nattkvisten. Jag har alltid lite svårt för att gå och lägga mig i tid fastnar lätt här vid datorn. Ja sedan blir det förståss Brunsch istället för frukost. *L*
jag såg inte det programmet du skrev om jag missade det. Ska kolla när reprisen kommer.
Vilka fina bilder du har på Rododenrumbuskarna, (Gud stavas det så)Har du fotat dem i Sofiero. Där har jag aldrig varit men har passerat Helsinborg några gånger och tänk på att man skulle göra ett besök i denna park. Det är vackra blommor!
Du nu har jag lagt till din blogg i min blogglista och gjort mig som följare hos dig. Men det har du kanske sett.
Ha det så bra. Kanske jag ska säga GodMorgon istället för godnatt. För du sover väl redan. *L*

Fenixmonas sa...

Det är beundransvärt hur envisa och påhittiga en del är, inte minst för att klara sin vardag. Jag såg dessvärre inte det programmet...ser så sällan på Tv. kramiz

Siita sa...

God morgon. Jag gör bara ett inlägg om dagen nu, har ju inte mycket att skriva om. Upp kl 5 sen jobb o TV sen stupar i säng 21. Kram

Sand mellan tårna sa...

Ibland är det skönt att bara vara.
God morgon!

Carina Sjölund sa...

Jag missade det programmet.Ska se det om det går i repris!

Skönt med dagar som man inte har någoting inplanerat oxå :)
Kramen♥

Vicke sa...

jag tittade också på det programmet, dom är otroliga, ha en fin kväll nu

Ninja sa...

Det var någon på jobbet som talade om detta.....jag får undersöka saken närmare :)

Maria sa...

Ja mitt minne tog också slut så nu har jag laddat upp med en massa GB. Kram Maria