söndag 29 januari 2012

Söndag och kalas.

Vi fick ju ett oförhappandes besök igår av min äldste son och hans Sambo. Och tänk, jag låg faktiskt sömnlös ett tag i natt. Varför? Jo, jag kunde inte låta bli att tänka på, så roligt det var att träffas. Sånt kan bli resultatet av en god överraskning också.
I dag har vi varit på födelsedagskalas hos Sibbes två Barnbarns barn. De fyller år på olika datum, men föräldrarna brukar samla hela stora släkten på en gång och bjuda på godsaker. I dag blev det gulaschsoppa med nybakat, hembakat bröd. Det smakade verkligen gott. Receptet på soppan var Tina Nordströms. Efter maten blev det kaffe med hembakade rulltårtebakelser. Det var yngsta dottern som hade bakat rulltårtorna.
Det blev en hel del presenter till tjejerna och de tyckte, att de inte borde ha nån mer av oss. Det var gammelmorfar Sibbe, som stod för presentkorten på Väla Köpcentrum. Flickorna fick ju gå på bio förra veckan med biljetter jag hade ordnat gratis genom Ving. De fick se en förhandsvisning av filmen, En gång i Phuket, som inte ska ha premiär förrän den 3 februari.
 
Tjejerna gillade filmen i alla fall. De hade ju själva varit där en gång. Klicka på bilden, så får du se en bit av filmen. Bilden har jag lånat på nätet.

Jag gissar att det finns nån som vill se Tinas recept, på gulaschsoppan, så då kan du se det här.

Dagens Citat:

Den som skrattar sist
hade svårt att fatta poängen.

Okänd.
***********************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

5 kommentarer:

Sand mellan tårna sa...

Kalas är alltid trevligt och ni verkar ju haft just trevligt=)
Att ligga sömnlös brukar inte vara roligt med är det pga att man haft just roligt kan man leva med det=)
God morgon!

Siita sa...

God morgon. Kul med kalas, många som fyller nu på årets första månader. Kramar

Carina Sjölund sa...

Mys med kalas :)
Januari Februari och Mars verkar vara dom månaderna som nästan alla fyller år!
Ha en fin Måndag!
Kramen♥

Nett sa...

Träffas man inte så ofta så ger det extra tankar vid sådana besök. Alltid kul att få ses. Kram

Ninja sa...

Jag var på Phuket 1979...då bodde där endast 15 fiskarfamiljer.