torsdag 26 januari 2012

Torsdag kväll, nästan fredag


I går var vi på Väla igen. Det var lite ärenden vi hade att göra. Först var vi i Teliabutiken, för vår Anita fungerade inte. Den var för gammal och obrukbar, så det var bara att inhandla en ny.
Sen kikade vi in i Zganders butik för herrar. De skulle börja sin REA och Sibbe ville kolla om de hade nåt för honom. Men nej! Det blev ingenting.

Det är ju väldigt stort på Väla, så vi behövde lite i magen och det fick vi på IKEAs restaurang. Det blev panerad spätta med potatis och remouladsås till. Så drack vi kaffe med kanelbullar också.
Senare var vi i en djuraffär och där inhandlade vi en gris, som sa nöff till Baloo. Den blev mäkta populär, som du kan se här. Den nöffade i ungefär 10 minuter, sen var nöffandet slut. :-(

Här skulle det varit en video med Baloo, men det blev nåt fel och klockan är för mycket att börja om igen. Den kommer nog i ett senare inlägg.

Så idag skulle vi ta oss en promenad och hämta Baloo på samma gång. Men himmel så kallt det kändes! Det var nog bara lite under nollan, men det blåste och det var så fuktigt i luften, så det kändes SÅ kallt. Det blev inte nån längre promenad, utan vi (Baloo och jag) gick hem, medan Sibbe fick gå till Hemköp och handla. Vi brukar stå utanför och vänta på honom, men det hade jag inte klarat av i den kylan.

Dagens Citat:

Man är alltid så lycklig
eller olycklig
som man tror.
Drottning Kristina.
**************************************************************

Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

11 kommentarer:

Margit sa...

Ja sakerna slits med åren. Jag har också haft en Anita..men nu har jag inte kvar den FASTA telefonen kvar i min llla 2övernattningslägenhet"...onödg utgift...när jag är där så sällan och jag har ju min mobil..alltid i fickan...
Synd att 2lilla grise" gick sönder så snabbt, men Baloo kanske kan leka med den ändå...
Ja här har dt också varit lite kylgt. CVi har också fått någo cm snö..eller 2....Grannen har kört med snöslungan idag, när vi varit borta i Eskilstuna.
Redan fredag snart igen...
Kram til er båda!!!

Siita sa...

God morgon. Bra att äta på IKEA, där är billigt. Kallt idag med. Nu får det bli vår. Kram

biggan sa...

ja konstigt det ska gå sönder så fort, det borde dom väl veta dom som gör sakerna, att det bör göras så det kan hålla längre till hundarna. gäller ju samma till barnens leksaker. nej sören och jag har aldrig varit där, men vi har velat åka dit flera ggr, men då har det varit stängt, när vi har kollat, kram biggan

Fenixmonas sa...

Jag är imponerad över allt ni hinner med! Fruktansvärt kallt! Kramiz

Nett sa...

Underbara Fredag, jag är ledig nu och jag skall njuta hela helgen lång. Hoppas att du får en fin helg. Kram

Sand mellan tårna sa...

Många besök på Väla för er. Sånt ställe man kan tillbringa timmar på och bara kolla.
Grisen såg rolig ut.
God morgon på dig denna fredag.

Carina Sjölund sa...

Skrattar när jag läser om Baloos leksak! Att köpa någonting som piper till dom, är nästan dömt att misslyckas :)
Men dom har roligt med den i alla fall så länge det varar :)
Kramen♥ ha det gott vännen

trollmor sa...

Var glad att den nöffande gick sönder ,jag höll på bli tokig en sommar av en sån gris som vår dotters lilla hund hade som leksak. Till slut bet våran old lady sönder ljudet ,jag tror hon var trött på den också.

ansepanse sa...

nej, är det så kyligt kan man ju inte stå¨utanför och vänta
drottning Kristinas ord är SÅ sanna
en fin fredag till dig - kramar

Vicke sa...

det var ingen lång livslängd på den leksaken, ha en trevlig helg nu

ansepanse sa...

Sv: huvudvärken är över som tur är, bara en bula kvar
en fin fredagskväll till dig
kramar