lördag 28 januari 2012

Ett glatt humör har jag idag.

Idag hade jag den stora glädjen att få oväntat besök av äldste Sonen och hans Sambo. De var på väg ner till Skåne för att först träffa oss, sen för att titta på ett hus här i närheten. Sen skulle de vidare till Eslöv, där hans Dotter bor med sin kille. De väntar barn i det närmaste. Jag ska alltså snart få mitt tredje Barnbarns barn. Så har hans Sambo en Dotter nere i …. Ja det hade vi glömt båda två just nu, men de bor längre söderut i Skåne.
Vi träffades nere på stan och satt på Fahlmans Konditori. Det är väldigt känt och förr var man Kunglig Hovleverantör, när gamle Kungen bodde på Sofiero om somrarna. Där satt vi både länge och väl med varsin kopp kaffe och varsin semla. Ja Sonen tog minsann två. Semlor alltså.
Det här var inte på Fahlmans jag fotade denna semla utan hemma för ett tag sen. Vi hade ju mycket att prata om förstås, så vi tog god tid på oss på fiket, så det blev inte av att jag fotograferade alls.
Sen var hans Sambo pigg på att se några trevliga butiker i stan, så vi promenerade runt lite grann. Men hon hittade inte nåt speciellt. När vi sen skulle hem och de skulle träffa mäklaren, så blev vi skjutsade hem i deras bil.
Nu är klockan sen som vanligt och jag har varit ute med Baloo för sista gången. Han ska sova hos oss inatt igen, för Matte jobbar sent.

Dagens Citat:

Jag äter inte ekologisk odlad mat.
I min ålder behöver man alla konserveringsmedel man kan få.

George Burns.
*******************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

10 kommentarer:

Margit sa...

Så trevligt med ÖVERRASKNINGAR!!!! Och sedan hinna umgås lite, prata..och äen "GOFIKA"..med semlor!!! Det är grejer det!!!
Tänk vad livet är härligt..som pensionär...man får vara med om massor med trevliga o roliga saker..och kan ta det rel lungt... Och få besök ab barn..barnbarn,,och så...
Kram!!! Ha det så gott i morron, söndag!!!

4U2 sa...

Alltid roligt att få besök av barnen. Sov gott!

Sand mellan tårna sa...

Verkar som en bra dag. Lite besök, fika och annat.
God morgon och hoppas du får en fin dag idag med.

Siita sa...

God morgon. Trevligt att få besök av barnen. Ha en trevlig söndag. Kram

Carina Sjölund sa...

Skoj att få besök :)
Roligt för dig att få ett tredje barnbarnsbarn, grattis :))

Och som vanligt en fin bild på sötingen :)
Kramen♥

Maria sa...

Det där ordspråket va inte dumt. Så roligt för er att få besök av sonen,
det piggar upp med sånt fint främmande. Baloo ser ut som han var totalt slut.
Ha en fin dag/kramen

Nett sa...

Underbart besök du fick och fikat ser ju inte illa ut alls :) Kram

Veiken sa...

Härligt med barn och barnbarn. Du är ju dessutom begåvad med barnbarnsbarn också. Du är rik du ;) Kram

Ninja sa...

Här blir man tipsad om både krogar och caféer, bra om jag har vägarna förbi :)

Agneta sa...

alltid trevligt med besök, speciellt då om det är sonen :-)
Fahlmans ja, mmm gott men liksom alla andra caféer så hoppar man ibland till över priserna för en fika. Blir ju inte så ofta precis..
kram