söndag 22 januari 2012

Snö och sol om vartannat.




Idag fick vi vinterns första ordentliga snöfall. Snöflingorna var tjocka och stora och föll tätt. Men det tog inte lång tid förrän snön hade töat på gatorna åtminstone. Det blev ju bara blask som vanligt. Men vi hörde att Baloo hade varit ute med Matte i snön och hade haft jätteroligt. Det är ju så man kan bli avis för mindre, att vi inte var med.
Här kan du i alla fall se hur tätt flingorna föll. Filmen är inte lång, för den kom till av misstag. Kameran var inställd på filmning, sen jag filmade Baloo i går, när Matte just hade kommit hem.

Inomhus vill jag visa ett par av mina fina orkidéer. De blommar om och om igen. Jag är så glad och tacksam för det.


Så till slut visar jag solnedgången från vår balkong. Det syns ju tydligt nu att solen går ner längre till höger från oss sett, ju längre fram mot våren det lider.

Dagens Citat:
Börja någonstans.
Du kan inte brygga ditt goda rykte
på vad du har tänkt att göra.
Liz Smith.
***************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

11 kommentarer:

Margit sa...

Här fick vi endast några millimeter snö...så jag är lite "avis" på er!!! Fint du spelat in snöandet!!!
Så vackra och fin dina orchideer är!! Många av våra...har "vissnat ner" och ramlat av..Så jag saknar dem..blommande och fina.
Åkte hem från Eskistuna i morse efter nattjobb..och vid kl 8,15..så var det riktigt ljust ute! Man ser nu verkligen att det ändrats åt rätt håll. Skönt!!
Kram till er båda två!!Från oss båda!!!

Veiken sa...

Jag gillar dina orkidéer mycket bättre än all snö i världen :) Kramar

Fenixmonas sa...

Ja, det syns tydligt att det snöar rejält hos er. Här har det snöat mer i natt och termometern visar -3 just nu. Kramiz

Siita sa...

Fina orkideér, mina har blommat över för denna gången. Bara stolkarna kvar. Har fått ca 2 cm snö inatt, o nu har vi -8 grader. Kram

Sand mellan tårna sa...

Oj vilka snöiga bilder!
Blomman och solnedgången var båda jätte fina.
Morn Morn!
Hur känns det nu när Ballo åkt? Lite tomt?

Nett sa...

Även så ser det ut här, skiftande sol och snö OCH regn, han däruppe kan tydligen inte bestämma sig :) Kram

biggan sa...

ja vi fick med snö, ett par timmar, simon var jätte glad under dom timmarna, han gillar snön, fina orkideer du har dom är vackra, kram biggan

Carina Sjölund sa...

Kan tänka mig att Baloo blev överlycklig när matte kom hem :)
Och ni lite ledsen som måste lämna tillbaka honom :(
Men ni kan ju ses snart igen :)
Kramen♥

Agneta sa...

ser ut som om snön föll tätare inne i hbg än vad den gjorde hos oss i Åstorp. Och nu blev det ju bara is av allt..som vanligt!
gå försiktigt för det är hur halt som helst fick jag rapporter om.
kram

Vicke sa...

hos mig ligger snön kvar till barnens glädje, ha en fin kväll nu

Ninja sa...

Det var väder det....