torsdag 5 januari 2012

Hundvakter på heltid.

Idag regnade det så det stod som spön i backen, när vi skulle hämta bilen i garaget. Det blåste också, så mitt paraply nästan vek sej.

Vi skulle upp på Väla för att fråga om man kan spärra nån från att ringa till mobilen. Vi har Nixat vår hemtelefon, men det ringer allt som oftast i alla fall. Man bryr sej inte om spärren utan går förbi den.

I går kväll fick jag ett samtal till min mobil, men hörde inte att det ringde, så jag fick ett meddelande om missat samtal. Inte för att jag kände igen numret, men jag ringde tillbaka och fick bara kontakt med en telefonsvarare. Då blev jag ju skraj, för man har ju hört så mycket om såna som lurar folk med falska fakturor och så vidare.

I morse ringde det igen från samma nummer, men jag hann inte den här gången heller, utan gick då in på Hitta.se. De kunde inte hitta numret 046 2705185. Så jag googlade om det och då hittade jag att just det numret brukade ringa till folk jämt och samt och försökte sälja saker. Svara inte om det numret ringer upp till dej!  Därför försökte jag hos Telenor att de skulle spärra det numret hos mej, men jag får försöka hos NIX.
                                                                 
Väl uppe så köpte jag en spray, som ska skydda håret när man använder plattång. Javisst! Jag har ju glömt att berätta att jag fick en sån i julklapp, men håret blev så torrt när jag använde den. Voila! En spray inhandlades.
Så drack vi kaffe med varsin räkmacka hos ett fik där. Jag borde ju ha tagit ett foto, men om du går in hos Veikens Blogg, så har hon faktiskt en exakt kopia av våra mackor i bild. Scrolla lite bara i hennes text, som är bra den också. Men läs gärna hela innehållet.
Nu har vi fått hit Baloo, som vi ska passa åt Matte, när hon åker till Thailand i två veckor. Då får vi rå om honom alldeles själva. När hon lämnade honom i kväll, var det som om han visste vad som skulle ske, för han satte sej bredvid mina ben och bara glodde på henne, när hon gick. Det kommer nog att gå bra hela tiden igenom.
                                      
I kväll såg vi Viva la Greta, Eva Rydbergs succé på Fredriksdals-teatern på TVn. Men vi spelade in den också, så vi kan se den flera gånger. Den var nog det bästa vi har sett. Bilden är förstås lånad från nätet.

Dagens Citat:
Av allt hyckleri är blygsamheten
den angenämaste.
Olle HOlmberg.
***********************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit. Nytt inlägg!
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

10 kommentarer:

Agneta sa...

ett lite tips på när man får sådana där samtal, slå på vem ringde? på google och där finns de flesta telefonförsäljare med ...ibland är de bara för mkt!!
http://vemringde.se/?q=046+2705185
lycka till med hundpassandet....mys att ha honom i 2 hela veckor!
kram

attis sa...

Hej vännen. Jag tycker Nix fungerar dåligt. Mobiltelefonen verkar ju vara hopplöst att undkomma dessa försäljare. Vad mysigt att få vara hundvakt på heltid. Jag har Annas två vovsar här på dagarna när hon jobbar. Jätteskoj är det. Här har vi fått lite snö. Det är inne på tredje dygnet som det är vitt på backen. Ha det bäst.
Kramen

Margit sa...

Vårta besök i Arboga..det misslyckade..det var när vi var på DOLLAR SALE!! Tyckte att det var massa skräp bara..SEDAN åkte vi ju till min facbookvän Birgitta..som jag visat..OCH det bLEV en trevlig stund tillsammans med henne och en del av hennes familj.
Kul för er att vara hundvakt, nåra veckor. Sköntta dom kan lämna Baloo hos eroch vet att han har det BRA hos er!!!
Kram!!!

Sand mellan tårna sa...

Tror inte man kan typ nixa mobiler men däremot kan du nog spärra numret så när det ringer hör du inte det. Så har jag gjort på min svenska mobil så när nåt sånt nummer ringer hör jag inte det utan ser bara att dom ringt och jag kan bara radera det.
När dom ringer ringer dom ju upp flera på en gång så svarar du är det inte alltid det finns nån där. Då har nån annan hunnit svara före dig och då tar dom den.
Avskyr såna samtal...

Fenixmonas sa...

Vi har också NIX men det ringer ständigt så det tycks inte fungera som det ska...fast jag brukar numera fräsa av dessa försäljare så de inte vill tjata mer...hihihi...Gott att få rå om vovven i hela två vuckor! Kramiz

Siita sa...

Oj kel i 2 veckor. Så kul för er. När vi hade hemtele så funka NIX så där. Men nu när vi har mobiler så funkar det inte alls. Bara sluta o svara om man inte känner nummret. Kram

Ninja sa...

Ja, djur känner på sig.....och så ser de att familjen packar och beter sig annorlunda.

biggan sa...

ja dessa försäljare, man kan bli galen på dom, japp vi såg eva rydberg med, ha en fin kväll kram biggan

Veiken sa...

Det första jag tänkte på RING ALDRIG TILLBAKA till ett telefonnummer du inte känner till!
Det kan vara så att du kopplas till ett land långt bortistan och att du får betala massor...... Vill folk något viktigt, så får dom ringa igen!
Det är ett elände med att man får ringa till mobiler. Ringer dom till ett NIX spärrat nummer är det straffbart! Det kan förstås vara ett företag man redan anlitar och då är det fritt fram. PUH! Det blev långt, men jag gick i gång! Många kramar

Veiken sa...

Ja, vännen, jag såg länken. Ett jättetack för den :) Jag glömde kommentera den i hastigheten förut! :) Kramar