onsdag 18 januari 2012

Filmtime.

Jag hade turen att få ett par biobiljetter från Ving, för att vi har rest så mycket med dom. Biljetterna var till den nya svenska filmen En Gång I Phuket. Det var en speciell förhandsvisning. Filmen har inte premiär förrän i februari. Men vi kunde ju inte gå, för vi passar ju fortfarande Baloo och filmen går just i kväll.

Så jag kom på en idé. Sibbes båda Barnbarns Barn här i Helsingborg, fyller båda år den här månaden. Den yngsta i morgon och den äldsta i slutet på månaden. Biljetterna fick bli deras födelsedagspresenter. Vi frågade Pappa om det var OK att de fick gå på bio klockan 18. Filmen är barntillåten. Visst fick dom det.
Dom kom i Pappas sällskap och hämtade biljetterna, så det ska bli kul att få reda på vad det tyckte om filmen.
Jag berättade ju i går om de handikappades äventyr i Afrika. I kväll såg vi på Go´kväll på ettan. Där var minsann Leif Axelsson med, killen som jag berättade om igår, tillsammans med en av tjejerna i sällskapet, Lena Nordqvist.

Om jag inte hörde alldeles galet, så lär de minsann vara ett par numera. Rätta mej om jag har fel. Klicka på bilden nedanför så kommer du till SVTs sida om det programmet.
Foto: Elisabeth Ohlson Wallin


Dagens Citat:
Romantiken dör om han dricker champagne ur din toffel
och sätter Dr Scholls hålfotsinlägg i halsen.
Phyllis Diller.
************************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Så käckt att biobiljetterna ändå kom till användning! Jag fick ju också ge bort en massa biljetter i fjol då jag fick så många...16 stycken...som delvinster i Rimstugan. Kramiz

Siita sa...

God morgon. Hoppas dom blev nöjda med filmen. Hörde på radion igår att den nya filmen Hammilton fått dålig kritik. Kramar

Sand mellan tårna sa...

Så trevligt att få biobiljetter. Nästa gång kanske ni får en resa ;)
God morgon!

Carina Sjölund sa...

Vad glad du skulle bli över biljetterna. Synd bara att ni inte kunde gå och titta, men då fick några andra glädjas i stället :)
Kramen♥

Veiken sa...

Så synd att ni inte kunde ta biljetterna, men det löste ju sig jättebra ändå.. Kramar

Agneta sa...

så bra att biljetterna inte brann inne utan kom till användning :-)