torsdag 12 januari 2012

Skrämmande utveckling.

I morse såg vi på programmet The Doctors på TV4. Det började mycket roligt med en diskussion om hur män bär sej åt på toaletten, när de kissar. Det slutade med, att män bör sitta ner, när de kissar. Men jag tror inte att de menade så här:

Så småningom gick man över till en mycket allvarligare sak, nämligen hur man kan botoxa sej och skönhetsoperera sej för mycket. Det var en dam med, som nog har världsrekord i att göra om sej med allt möjligt. Hon sätter själv in botoxsprutorna i sej.

Bara hennes utseende skrämmer nästan livet ur mej. Hon har en byst så stor, att hon nästan faller framåt. Så hon ser helt grotesk ut. Hennes mängder av skönhetsoperationer har kostat miljontals dollar. Hennes man var med i publiken och stöttar henne i vad hon gör.

Damen i fråga har också tre döttar. Den äldsta har också botoxat sej hos en läkare, men också gjort andra förändringar i sitt utseende.

Men det värsta var väl ändå, att hennes 7-åriga dotter fick ett presentkort till en skönhetsoperation i födelsedagspresent. Hur ska nu detta barn tänka? Är jag inte bra nog i mitt utseende för min Mamma? Mamman skyllde på att flickan skulle använda presentkortet sen hon fyllt 18 och var myndig. Finns företaget kvar då? 

Se här nedan en film från YouTube, som visar en skönhetstävling för barn.
Nog är det skrämmande att man utnyttjar sina barn på det här sättet! De ska se vuxna ut och vara sexiga i denna unga ålder. Mamman på The Doctors tyckte inte att hennes barn bar sej sexigt åt, när hon dansade och tävlade. Tyvärr kunde jag inte få tag i det avsnittet nånstans från The Doctors program. Du skulle bli lika äcklad som jag.

Men du kanske tycker att jag är galen, som låter färga håret med Makens hjälp. Det har jag fått idag och han blev klippt, nästan rakad på hjässan. Det är ju vårt sätt att göra oss yngre och mera tilldragande. Hihi!
Den här bilden är lånad från Skatte-myndighetens humorsida. Den passar väl bra idag?

Dagens Citat:
Om du tittar på menyn
innan du tittar på servitrisen
har du börjat bli gammal.
Okänd.
***********************************************************
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

11 kommentarer:

Nillas Trädgård sa...

Jag hoppas att jag aldrig kommer på iden att skönhetsoperera mig... Skrämmande.

Siita sa...

Hej. Finns bara ett ord för det du tar upp o det är "fyfan". Jag gillar inte sådant. Kram

Maria sa...

Jag såg också ett program om hur dom förstorade sin bröst helt otroligt att man vill göra så med sin kropp. Barn skulle inte behöva se sin mamma göra så. Jasså ni har varit ute å åkt buss med Baloo å gofika efter. Du får vara försiktig när du e ute på kvällarna dårfinkar finns de överallt.
Du ska inte bli ledsen över min otur jag har själv valt att leva ensam.
Önskar er en bra dag/kramen

kaffehörnan sa...

Oj oj kära tös, detta var bannemej de bästa idag. vilket gott skratt jag fick. Komma på tanken bara

kram

biggan sa...

ja jag såg från damen som opererade sig, och den andra med flickan, inte klokt, och det gick ju inte prata med dom, stackars barn, allra helst denna lilla dansande flicka, sorgligt, kram biggan

Fenixmonas sa...

Inte klokt vad en del gör mor sina barn! Nej, barn ska ju få vara barn!
Hihihi...den var bra! Kramiz!

Sand mellan tårna sa...

Haha nä det var nog inte så dom menade att män skulle sitta;)
Nä men fy så hemskt att ge en 7 åring presentkort på en skönhetsoperation. Snacka om att förmedla att hon inte duger som hon är.
God morgon!

Veiken sa...

Så förbaskat urdumt - man vad finns inte på andra sidan pölen och snart är det här också :) Kramar

Ninja sa...

För en gång skull håller jag med skattemyndigheten :)
Svar: Kommentarsfunktionen på min blogg har krånglat ett par dagar nu men du hittade ett sått ändå :)

Vicke sa...

ja, man blir mörkrädd när man ser hur vissa behandlar sina kroppar, ha en trevlig helg nu

vickan sa...

Ja du bilden av kvinnan är bra sjuk idag. Tänk att man måste göra om sig totalt för att duga. Själv tycker jag inte ens att det är snyggt med supertuttar. Jag trivs med mina lagoma jag : )
Det där med skönhetstävlingar och barn det har jag aldrig fattat. Det borde vara förbjudet tycker jag. Barn ska få vara barn och det med jämt.