fredag 20 januari 2012

Mat och potatis och Baloo busar.

Jag kan inte undanhålla er vår fina mat igår. Så här såg fläsksteken ut, när den var färdig med tillbehören till.

Detta var min portion. Maten räckte till mer än en gång, så vi kommer att ta en repris i morgon kväll. Det är ju fläsksteken i ugnen med auberginer och klyftpotatis och champinjonssås.
Så äntligen har jag fotat Baloo, när han håller på att busa med den stora tjocka grenen. Detta var igår.
Här springer han runt i en cirkel med grenen i munnen. Man får akta sej att han inte stöter till en på benen. Jag har redan fått flera blåmärken där. (Jag har lätt för att få blåmärken överhuvudtaget).
I dag har vi varit ute med honom på Råå intill fiskehamnen, så han fick springa runt och busa ordentligt. Så många dofter han fick i sin lilla nos. Det tar sin tid att förflytta sej hit och dit med honom.

Dagens Citat:
Tur är det ställe
där förberedelse och möjlighet möts.
John Locke.
***************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Maria sa...

Man får jogge mig akta sig när dom far runt med en så lång pinne men roligt ser han ut ha med den. Mums synd att jag bor så långt bort annars skulle man kunnat hälsat på å få sig ett skrovmål.
Önskar dig en fin helg/kramizar

Siita sa...

God morgon. Så kul dom har med grenar, många som gillar det. Här kostar en pizza 60 kr o en biobiljett det dubbla. Kram

Sand mellan tårna sa...

Haha det är ingen dålig gren han fått tag på. Han är så söt!
Åh jösses så god maten ser ut.
God morgon!

Fenixmonas sa...

Så gott! Vilken liten buskille! Kramiz

ansepanse sa...

vad söt han är :) supersöt men jag förstår att man får se upp när han kommer med den stora "pinnen"
maten ser supergod ut
en fin lördag till dig - kramar

Ninja sa...

Synd att det inte går att skicka över en portion :)

Vicke sa...

det såg gott ut, ha en fortsatt trevlig helg nu

ansepanse sa...

Sv: här har det snöat sedan förmiddagen, vi var ute på en snöpromenad för en stund sedan :)
kramar

Nett sa...

Mumma Mumma.. Gott med mat, har nyss kommit hem från en matmässa :) Kram