söndag 8 januari 2012

Söndag med Baloo

Om det är nån som undrar så blev det ingen vinst på hästarna igår, men 50 kronor på vår trisslott. Hade Baloo hittat hästarna bakom TVn kanske de hade sprungit bättre, så vi hade fått lite utdelning. 

Söndagen började med att Baloo var framme hos Sibbe, där han låg i sängen och nästan sov och började slicka honom. Det är hans sätt att säga att det är dags att gå ut och kissa. Så det tog bara ett litet tag, så var de på väg ut båda två. Sen gjorde Sibbe frukost till oss och gav Baloo hans mat, när de hade kommit upp igen.

När vi hade ätit lunch lite senare, så var det dags för nästa runda. Vi gick ut alla tre och Baloo, som älskar att bära saker särskilt pinnar i munnen, fick sej en ordentlig munsbit i den här grenen.


   Vi gick en runda på 1½ timma och var både trötta och hungriga när vi kom hem. Så vi beställde varsin Kebabrulle i kiosken hemma. Det blev stooooora Kebaber säkert 30 centi-meter långa. De var i alla fall jättegoda och mycket saftiga och fina. Vi orkade inte mer än hälften av rullarna, så det blev över tills i morgon.

Vi passade på att ge Baloo hans mat, medan vi åt. Då hinner han inte tigga hos oss. Men han vet att han inte får nåt av det vi äter, så han brukar bara komma fram till oss och lukta lite, sen går han och lägger sej. Matte är ju så noga med att han inte får äta nåt annat än sitt torrfoder.
Jag måste ju visa hur duktig han är, när vi ska gå ut. Den här munderingen har han på sej, när det är mörkt. Han vet precis, när det är dags. För när nån av oss börjar sätta på sej strumpor och långbyxor, kommer han direkt och ska ”hjälpa till” att klä på oss. Sen när vi är färdiga att gå, sätter han sej vid ytterdörren och väntar på att jag ska sätta på honom sin varningsväst och kopplet. Så kommer vi ut på våra rundor.

Dagens Citat:
Mod är ofta brist på kunskap
medan feghet i många fall
är baserad op god intformation.
Peter Ustinov.
****************************************************************** 
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

16 kommentarer:

Agneta sa...

bra med en reflexväst när det är mörkt ute. JAg hoppas att ni med har någon form av reflerx på er?! det är så svårt att se folk nu i detta ruskväder, man ser inget förrän man är tätt inpå.
ps, det var mannens rygg som pajjat mer än avnligt igår. Tog en hel dag att få rätsida på allt..puh.
kram

Maria sa...

Han ser väldigt förväntansfull ut där han sitter. Jag tycker det lät gott med kebabrulle men jag brukar ta kebabpizza de e smaskens.
Ha en bra dag/kram

Anonym sa...

Godmorgon Gilla!
Fattar inte varför dom säger att hundar (men även andra djur är dumma. Tror snarare att de är klokare & förnuftigare än oss ibland.
Jag hälsade på en kompis i Berlin på 80-/90-talet. En dag när han jobbade på natten (han var polis) hörde jag en duns från ballkongen! Flög upp ur soffan och rusa dit, då flög alla små sparvar ut från ballkongen.
Min kompis brukade alltid mata dem med ris ur en påse, mellan kl 19 & 20, när han var hemma. Nu blev de ju inte serverade denna kvällen.
De små rackarna kunde inte komma åt innehållet i påsen där den stog mitt på bordet. Så på något sett räknade de ut att om de knuffade påsen fram till bordskanten, så skulle den ramla ned på golvet, och godsakerna komma ut!
Skulle djur vara Dummare än Vi?!
Tror jag knappast!
:o)
Ha en fin Måndag!
:o)
Kram
Stevie
Baloo är jätte söt på bilden med reflexvästen!
:o)

Fenixmonas sa...

Så fin och förståndig han är och så härligt för er också att komma ut på dessa promenader!
Ja, min systers valpar är helt underbara...bara 9 veckor men markerar redan när de vill ut! Väldigt sociala är de också. kramiz!

Sand mellan tårna sa...

Liten vinst är bättre än inget=)
Ni får bra motion nu när ni har Balloo. Han är så fin!
God morgon på dig!

Siita sa...

God morgon. Vi brukar dela på en rulle jag o gubben, ingen av oss orkar en hel. Det köper vi oftast i en kiosk i Nora när vi är på väg hem. Inte smakat någon som är godare här omkring. Vad duktigt han sitter o väntar. Hoppas att även ni har reflexer. Kram

biggan sa...

ja vi spelar nästan aldrig på någonting, köpte trisslotter i julklapp men annars är det sällan. han är så fin baloo, ha en fin måndag vännen kram biggan

wiper sa...

Härlig bild på Baloo när han står där i hallen i sin väst ;) Det verkar vara en sån go och klok hund också. Det är verkligen ett sällskap med en hund och man får så mycket kärlek

Ha en fin dag
kramar

Nett sa...

Härlig stund ni har fått med baloo :) Låter som en mysig dag för er alla. Kram

Carina Sjölund sa...

Han är bara för vacker Baloo :)
Förstår att ni njuter varje sekund ni får ha honom :)
Ha en fin dag!
Kramen♥

Sussi sa...

Det tar inte lång stund innan en hund lär sig rutinen vid utgång. Bra att ni har reflexväst på honom. Det är många i stan som struntar i sånt. Här på landet så måste man ha. Här är det kolsvart på kvällar/nätter..

En stooor kebabrulle var ni värda efter den promenaden. Kan tänka mig att Baloo var rejält nöjd med den promenaden :)


Kramisar

ansepanse sa...

jag har också reflexväst till båda mina små :)
dagens kloka tycker jag om
kramar

ansepanse sa...

Sv: jag har en reflexjacka :) varm och god och när jag inte vill ha den så har jag reflexväst, det behövs härute på landet
kramar

Ninja sa...

Vad fin han är i sin reflexmundering...

ansepanse sa...

Sv: jo, i sta´n räcker det ju med vanliga hängreflexer :)
kramar och en fin kväll

Vicke sa...

Då blev det väl två nya trisslotter