måndag 9 januari 2012

Måndag med Baloo.

I går skrev jag ju om och visade Baloo, när han satt med sin lysande gula väst. Det förorsakade en del kommentarer, där man var orolig för, att vi andra inte har reflexer på oss, när det är mörkt. För det första så är det jag som går ut med Baloo, när det är mörkt, för Sibbe har dålig mörkersyn. Det är så mörkt runtomkring där vi går. Men det finns nästan inga bilar, för det är en återvändsgata.

För det andra har JAG både reflex och en liten tänd ficklampa hängande och dinglande, så den lyser i reflexen också. Den är jättebra, när Baloo gör sitt stora i mörkret. För då kan jag bara lysa där, så ser jag högarna också.
Jag hör faktiskt till dom som plockar upp efter sina vovvar. Det är för tråkigt med att folk plockar upp och sen slänger plastpåsen. Det är ju värre än att inte plocka upp, för påsen tar flera år på sej att "multna" medan bajset försvinner mycket fortare.  Slut på skitsnacket.
Idag var det faktiskt rätt hyggligt väder, så när Sibbe tog sej till lasarettet för att ta prov, så tog han bussen dit. Men jag tog Baloo och gick hela vägen, för jag skulle ändå köpa lite medicin på apoteket. Han nästan sprang hela vägen, så det var svårt att följa honom. Men han nosar ju i alla möjliga högar också, så det tog oss en halv timme dit.
Vid lasarettet möttes vi utanför ingången, så jag kunde gå in och göra mitt ärende, medan Sibbe tog hand om gossen. Sen gick vi hem tillsammans alla tre.
Så gjorde vi vårt första försök att lämna Baloo ensam, medan vi gick ner till soprummet och slängde skräp. Sen gick vi in i blomster-affären och kikade lite. Det var för att Baloo skulle få vara ensam och prova på det ett tag. När han är hemma hos Matte får han vara det, när hon ska göra ärenden. Det gick jättebra hos oss också. Baloo satt precis innanför ytterdörren och väntade på oss.
Baloo har ett speciellt igenkännings-tecken, så det är lätt att spåra honom, om nån skulle få för sej att stjäla honom. Mitt på nosen, har han ett rosa märke, nästan vitt och det kan man verkligen känna igen honom på.
Dagens Citat:
Vi bör glädja oss åt det vi har
utan att göra jämförelse.
Man blir inte lycklig
så länge man plågas av
att andra är lyckligare.
Lucius A Seneca
************************************************************'
Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
 Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥

9 kommentarer:

Margit sa...

Så sportig du är, Gilla!!!! Att ha hund..gör ju naturligtvis att man MÅSTE ta flera promenader dgligen. Bra med reflexer..och så fiffigt du har..ficklampan hängande!!!
Vi har Marias Samira hos oss, tilss i morron eftermiddag. Då bilar jag till Eskisltuna..och hon får komma hem till sin mamma igen.
Vi har haft en bra dag tillsammans. Vi började på förmiddan, att åka ner till min FRISSA...Samira skulle ha hjälp med att "kapa topparna"...och jag kom på. trots bara drygt 3 veckor seda, så "spretar" mitt hår redan.
Så hon fixade till oss bÅDA..och vad betalade jag?? JO!! Endst 100 kronor för oss båda!!! Jag kunde inte annat än krama om henne!!! För en "vanlig " klippning tar hon 200...också mycket billigt!!! Och mitt tunna hår...får hon till SÅ bra. jag är mycket nöjd med hennes klippning på mitt tunna hår.
Det har snöat lite här i kväll..så nu är det vitt igen..knappt nån ventimetr..men kanske det är mer under natten, som kommer,
Kram till er båda!!!!/Margit o Lasse.

Maria sa...

Härligt för både er å hund med en långpromenad. Här har snöat idag å Kajsa bara älskar å rulla sig, springa omkring i snön. Hon piggnar till den gamla.
Kramizar

Fenixmonas sa...

Härligt med Baloo i huset, han ger er väldigt mycket! Här är det kallt och en massa snö som visst ska tina bort nu...ska bli mildväder och halka...
Vi var till Teneriffa två gånger och höll på att frysa ihjäl innan vi fick reda på att vi åkte till fel sida...Sommaren finns ju på Gran Canaria. Kramiz!

Siita sa...

God morgon. Idag börjar jobbet igen. Här har vi fått snö inatt igen. Kram

biggan sa...

skönt att går dit, bra ni har reflex på er, det är ju så mörkt nu, han är så fin den lille, kram biggan

Sand mellan tårna sa...

En sån väst och reflex ju jätte bra. Vi har reflexer på jackorna men i Turkiet är det inte alls vanligt. Därför blev jag glatt överraskad när Tomten under julmarknaden vi var på delade ut reflex till barnen. Det går framåt=)
God morgon och ha en bra dag med gosehunden.

Nett sa...

Bra att både du och Baloo har reflexer, bra att ha när man är ute i mörker. Själv är jag ganska dålig på att använda reflex, men å andra sidan så brukar jag inte vara ute om kvällarna heller. Kram

ansepanse sa...

Sv: ha det allra bäst du också
en fin dag önskar jag dig
bamsekramar

Carina Sjölund sa...

Klart man ska ha väst när man är ute och promenerar!
Tycker Baloo är söt med den rosa fläcken :)
Kramen♥ ha en fin dag