onsdag 11 januari 2012

Onsdagen den 11 januari.

Dagarna går fort, så nu är det redan onsdag den här veckan. Jag började dagen med att stryka min tvätt, sen förra veckan. Det hade inte blivit gjort ännu.
Vi hade bestämt oss för att vi skulle ta en ordentlig runda med Baloo, för det var faktiskt så varmt som ungefär sju plusgrader. Klädde på oss och gick ut, men jisses som det blåste. Det blåste så kallt att jag blev iskall om huvudet, för jag hade inte satt på mej nån mössa.

Vi hade bestämt också att vi skulle köpa fastlagsbullar hos konditoriet. För jag var sugen på det idag. Lite tidigt, but so what! Dom inköptes, men lämnades kvar tills vi hade gått vår runda.
När vi kom tillbaka till kondiset, så gick Sibbe in och hämtade dom och jag gick hem med Baloo och bullarna och satte på kaffet tills Sibbe kom, sen han hade varit och handlat lite på Hemköp. Då satt fastlagsbullarna gott med nybryggt kaffe till minsann.

Efter middagen, som skulle bestått av blodkorv och stekt falukorv, så gick jag ut igen med Baloo. (Det blev ingen blodkorv, för ingen av oss hittade den i kylskåpet, så det blev falukorv och pastarosetter istället. Vi hittade den senare under stort skratt.)

Baloo var på verkliget bushumör igen, så vi hade vår sedvanliga dragkamp om kopplet. Men jag lurade honom och släppte taget helt och hållet så han åkte baklänges med kopplet i munnen. Det gjorde jag flera gånger.
Så här vacker var solnedgången från balkongen igen. Det är inte samma bild, som häromdagen.
______________________________________
Det som står ovanför detta skrev jag innan jag var ute med honom för sista gången på kvällen. När vi hade gått runt huset och skulle gå över den lilla gatan, kom det en bil från höger i full fart och körde in mot parkeringen.

Men dom körde inte hela vägen fram utan började plötslig backa i full karriär bakåt, medan vi var på väg över gatan. Som tur är så har jag ju Baloo i kopplet hela tiden, så jag kunde dra honom tillbaka. Och så har han ju sin fina reflekterande väst på och jag med min tända ficklampa och reflex.

Bilen backade runt hörnet och stod stilla en stund och körde sen iväg. Jag knöt näven mot dom, för det måste varit minst två personer i den. Men jag blev livrädd, så vi gick bara en liten bit och sen vände jag hem igen.

Dagens Citat:
Man kan inte välja när
och hur man ska dö.
Det enda man kan bestämma är
hur man ska leva.
Joan Baez.
************************************************************

Glöm inte min Reseblogg. Klicka på jordgloben så kommer du dit.
Tack för att du tittade in hos mej! Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar! ♥ ♥ ♥
 

9 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Usch så otrevligt, en del kör som idioter, förstår att du blev rädd!
Inga semlor här ännu...ska verkligen försöka att låta bli ett tag, men det är ju förödande gott! Kramiz

biggan sa...

otäckt, att backa så där, ja man kan skratta efteråt nä man hittar sakerna i kylen :), jo det är färdigt till en dubbelsäng, men det ska bli dubbelt så stort, det största jag har hållt på med, kram biggan

Sand mellan tårna sa...

Soligt och fint här också igår men attans så det blåste. Inte skönt alls.
Semlor är något jag aldrig gillat så jag förstår inte alls allas tjusning över det;)
Usch vilka dårar det finns som inte borde ha körkort men det hade dom kanske inte heller.
God morgon!

Anonym sa...

Fy farao vad hemskt, blev påkörd kl 20:30 den 26/1-1999.
En bil som backade, dåligt upplyst gata, varken fungerande lampor eller backspeglar på bilen som var brun (och han som körde var färgad)! Tyvärr ringde vi ej polisen av någon anledning!
Tur att det gick bra med Dig och Baloo, men förstår Din rädsla och kan tänka mig in i Din frustation!
Gillar Citatet!
:o)
Ha en fin Torsdag!

Kram
Stevie

Vicke sa...

och nu är det redan torsdag, ha en fin dag nu

Carina Sjölund sa...

Man kan undra hur vissa människor tänker egentligen???
Tror dom att dom äger vägarna själva eller, förstår att ni blev rädda!

Nu blir jag oxå sugen på semlor :)
Men jag väntar nog ett tag till!
Puss på nosen till Baloo :)
Kramen till dig♥

Ninja sa...

Ja, de börjar tidigt med semlorna nu, men det gör inget...

Nillas Trädgård sa...

Hur kör en del egentligen??? Otäckt och tur att de inte backade på er!!!
Har inte ätit några semlor ännu, men det är mest för att jag inte sett några.
Ha en fin kväll!

vickan sa...

Vilken otroligt vacker solnedgång! Men vilka jäkla idioter i bilen. Jag förstår att du blev rädd. Hu då. Ja det gäller att vara på sin vakt för man vet aldrig vilka idioter man möter där ute i trafiken.